طناز

طنز و ادب

طناز

طنز و ادب

ایرنا رسانه نظام یا رسانه بخشی از نظام ؟

 همه آنهایی که با الفبای روزنامه نگاری آشنا هستند می دانند که یکی از ارزش های خبری "فراوانی " است.

فرض را بر آن قرار می دهیم که اصولا چیزی به نام جریان انحرافی در کشور وجود ندارد . فرض می کنیم هیچیک از اطرافیان احمدی نژاد نه انحراف سیاسی دارند نه انحراف مالی. فرض می کنیم که همه مجلسی ها ، همه علمای قم و نجف ، همه یاران قدیمی رییس جمهور (‌ حتی آقای مصباح یزدی که حامی سرسخت احمدی نژاد به شمار می رفت ) ، همه مداحان سینه چاک سابق رییس جمهور ، جمعیت موتلفه ، همه دانشگاهیان ، همه سربازان گمنام ، قوه قضاییه ، خاندان امام خمینی  / ره/ و خیلی های دیگر ، همه و همه اشتباه می کنند و به قول مدیر عامل ایرنا دچار توهم شده و موضوع موهومی به نام جریان انحرافی را مطرح می کنند.

سوال این است: این همه فراوانی دارای ارزش خبری نیست ؟ و نباید موجب شود که ایرنا به عنوان رسانه ای که روزگاری رسانه مادر خوانده  می شد ، در این زمینه خبری منتشر کند یا لااقل واکنشی نشان دهد؟

یک جستجوی ساده در سایت ایرنا نشان می دهد که تعداد خبرهای ایرنا که واژه "جریان انحرافی " در آن مورد استفاده قرار گرفته است  از سه مورد تجاوز نمی کند که دو مورد از این خبرها هیچ ارتباطی با موضوعی که به  " جریان انحراف " معروف شده است ، ندارد.

 این روند نشان می دهد که رسانه ای که خود را رسانه نظام می داند منویات تنها بخشی از نظام را که اتفاقا کل نظام با آن بخش مشکل دارد منعکس می نماید را منعکس نموده و  اصل بی طرفی حرفه ای در این رسانه بی معنا است. 

تصویر صفحات مورد جستجو در ادامه مطلب نمایش داده شده است .

نظرات 5 + ارسال نظر
زینب کریمیان شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:12

سلام بر مدیرکل اسبق ایرنا . بحث اینه که همه رو اسم بردید به جز رسانه ای ها .. به جز علی اکبر جوانفکر همه و همه دچار توهم شده اند و تنها اوست که تصمیمهای درست می گیرد و قدم های درستی بر می دارد . علی اکبر جوانفکر چوب به کالبد مرده می زند اما خوب بالاخره اون این روزها سوار بر اصل از اسبش افتاده است

خدا برای بدنه ایرنا رحمی کند باقی که مهم نیست


در پناه داور بر حق

علوی شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:53

سلام جناب آقای ضیایی
اگر شما هم یه کم با الفبای اینترنت آشنا بودین می تونستین بفهمید که برای جستجوی دقیق توی یک سایت بهتره از گوگل استفاده کنید نه خود سایت (البته نه همشون! - که اینم بر می گرده به کدنویسی هاشون)
پس بهتره شما هم برای انکه ببنید چن بار عبارت جریان انحرافی در ایرنا اومده این عبارت رو توی گوگل سرچ کنید:
site:www.irna.ir جریان انحرافی

سلام جناب علوی
از راهمایی تان ممنونم .
تو این سن و سال همین که من برای روشن کردن کامژیوتر اون رو هل نمی دم یا باتری به باتری نمی کنم خودش یه قدم مهمه .
اما از شوخی گذشته برای اینکه متهم به این نشیم که برای جستجو در ایرنا به ابزار های بیگانگان متوسل شده ایم این کار را کردم . باز هم به ما سر بزنید . از دقت نظر و نکته سنجی تان هم جدا ممنونم .
ضیایی

زینب کریمیان شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 16:29

http://parsine.com/fa/pages/?cid=38534


اینم لینک مطلبتون

خدا یک لینک در دنیا و هزار لینک در آخرت به شما عوض بده

زینب یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:52

می خواستم لینک سایت فردا رو هم بدم اینجوری عمرا حالا هی برید بگردید جریان انحرافی سید رضا ضیایی (خنده)

هیچ پاسخی نمی دم

نه خبرنگار نه روزنامه نگار...؟ایران یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 20:19

نه خبرنگار نه روزنامه نگار...؟ایرانی ومخاطب ایرنام
برادر ارجمند وگرامی جناب آقای ضیائی
باسلام وعرض ارادت
فرصت غنیمت شمرده
هرگز یادمان نخواهد رفت روزهای سختی را که برما گذشت که جنابعالی وسایر عزیزان ایرنائی یارویاورمان بودید
نه سیاسی ام نه خبرنگار نه روزنامه نگار...؟
علاقه مندم به خبر ..؟
خدمات همه خبرنگاران وروزنامه نگاران آگاهی بخش به جامعه بشری راارج می نهیم
آری ...بارها وبارهاشنیدم وشنیدیم که ایرنا قلم بزن نظام است؟آری هیچکس منکر زحمات وصداقت بچه های خون گرم وباصفای ایرنا نیست ونخواهد بود همه خوب می دانیم که پارس به ایرنا درچه شرایطی لقب یافت؟همه خوب می دانیم خدمات بچه های ایرنا در زمان جنگ چگونه درخشیدند ...وخبرسقوط مزارشریف وجنایت طالبان را که خبرنگار ایرنا چگونه باخون خود نوشت به سراسر جهان با خون مخابره کرد؟همه خوب می دانیم خبرسقوط صدام دیکتاتور را بچه های ایرنا چگونه درصدر اخبار جهان قراردادند . همه خوب می دانیم که ایرنا با تقدیم چند ین شهید وده ها نیروی ایثارگر وجمع کثیر نخبه وهزاران گزارش و خبر دیگر ....که ایرنائی ها با عشق واعتماد بنفس برای حفظ وهویئت وحیثیت ایران وایرنا جانفشانی کردند.وچگونه ایرنا همیشه درصدر بود وهمه خوب می دانیم که عنایت مدیر عامل وقت وتلاش شما عزیزان برای روزنامه ایران.را...؟
متاسفانه دراین ورزها و عصر ارتباطات وقرن بیست یکم بنظر می رسد خط وربط قطار ایرناوروزنامه ایران کمی از ریل ایرنای واقعی خارج شده وهمگی شاهد این افت خبر .محبوبیت وکارهای کلیشه ای .. عقب ماندن از سایر خبرگزاری ها ورقبا هستیم ..کپی پیس تحکم وحال وهوای اون ایرنای سالیان قبل را ندارد؟ بعنوان یک ایرانی مخاطب وعلاقه مند ودلسوز البته نه وامدار کسی نمی دانم چرا....وچه خبر شده آنانی که روزها وشب ها درسرما وگرما ودرسختی ها وکمبودها بحرانها ی داخل وخارج با صفا وصمیمیت وهمدلی فارغ از رنگ ونگاه .... برای منافع ملی قلم می زدند وایرنا را برای همه ایرانیان بعنوان خانه خود می دانستند ... نمی دانم چه اتفاقی افتاده که جمعی رفته اند شنیده شده که جمع دیگری از عزیزان برای رهائی از ایرنا بطور روز شمار اینگونه دعا می کنند وچشم انتظار حکم پایانی یا باز خریدی هستند تا بتوانند هرچه زودتر خود را ازاین فضا وخانه خلاص کنند؟امید است دست اندرکاران خیر اندیش وفرهنگی ودرد آشنا تا دیر نشده به حال این رسانه ملی که حاصل تلاش بی وقفه وسرمایه کشور وخون پاک شهدا ونیروهای خدوم وخدمتگزار می باشد فکری بکنند تا بیش از این پرسنل صدیق وزحمتکش ویاران خوب وباصفا وحقیقت یاب وآگاهی آفرین ومخلص یکی پس از دیگری مجبور به ترک ایرنا نباشند .و برادر ایمانی جناب آقای جوانفکر که خود شان از نیروهای قدیمی ودلسوز سازمان هستند سرمایه های ایرناودوستان وهمکاران شان را که یکی پس از دیگری از دست ندهند وحتی آنانی را که آرزوی رفتن از ایرنا را دارند به راحتی حکم شان راامضاء نکنندو ترتیبی اندیشه فرمایند واز این رفتن هاخوشحال نباشند و برای عاقبت ایرنا ونظام خیر خواهانه تصمیم بگیرند. اینک برحسب وظیفه انسانی فرارسیدن 17 مردادماه روز خبرنگار وگرامی داشت یاد ونام تمامی شهدای عرصه خبر را پیش آپیش به شما عزیزان خبرنگار وهمکاران برادر شهیدم در ایرنا وسایر رسانه هاتبریک می گویم
به امید توفیق روز افزون ودعای خیر برای همگان وآینده بهتر برای ایرنا
ارادتمند حجت

بنده با همه ناخشنودی ای که از عملکرد ایرنا دارم و با شما در خارج شدن قطار ایرنا از ریل هم عقیده هستم همواره خود را مدیون خبرگزاری می دانم و هرچه دارم از برکت ایرنا است.
امیدوارم مدیریت ایرنا به گونه ای عمل کند که این قطار به ریل خود بازگردد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد