طناز

طنز و ادب

طناز

طنز و ادب

خداییش قیافه کاترین اشتون ( طرف مونث مذاکره کننده با مقامات ایرانی ) یه نعمته. اگه این بنده خدا بر و رویی داشت کسانی مثل شریعتمداری عمرا اگه اجازه می دادن مذاکرات پش بره .


توصیه جلیلی کارساز شد

آقای ظریف بعد از سفر نیویورک بالاخره به حرف آقای جلیلی رسید، نتیجه هم گرفت . نمی دونم چقدر درسته ولی  می گویند سعید به کاترین گفته بود  کار ما با نشست به جایی نمی رسه باید دراز بکشیم . 

اقای ظریف صادقانه اعتراف کن که توصیه  گذشتگان شما را به این موفقیت رسانده است .



کیهان دروغ نمی گوید ، فقط بدشانس است

بنده خدایی نزد پیرمرد همسایه رفت  و از رفتار دیگر همسایگانش شکوه کرد. می گفت نمی دانم چرا اینقدر بدشانس هستم. هرچه در محله ما گم می شود همه مرا متهم به دزدی می کنند. پیرمرد گفت این که مشکلی نیست هروقت که متهم به دزدی شدی از همسا یه ها دعوت کن که از خانه ات بازدید کنند تا ببینند که مال مسروقه در خانه تو نیست . گفت بارها این کار را کرده ام اما از بس که بد شانس هستم اموال مسروقه در خانه من پیدا می شود .

 این داستانک بی شباهت با قصه جریده کیهان نیست . هروقت مطلب خلاف واقعی منتشر می شود از شانس بد ، سر نخ آن در کیهان پیدا می شود .

آقای ظریف ،  موضوعات اخیر را به حساب دروغگویی کیهان نگذارید . این فقط  از بدشانسی این جریده است.

خرطوم فیل هایی که قرار بود هوا رود هنوز روی زمین کشیده می شود

یک کم جدی .

هشت سال پیش در همین روزها  اولین سفر استانی اقای احمدی نژاد  به استان ایلام انجام شد . در این سفر پالایشگاه گاز ایلام افتتاح شد ولی دریغ از انکه تبه اندازه دم کرده یک قوری چای  ، گاز از این پالایشگاه خارج شده باشد . همانگونه که راه آهن شیراز هم قبل از انتخابات 88 افتتاح شد و غیر از یک قطاری که همه ریلها را کج و معوج کرد دیگر قطاری از ان عبور نکرد که نکرد. فیلهای دیگری هم در این 8 سال پر حادثه هوا شد که هریک داستانی مشابه دارد. سهام عدالت به جایی نرسید و هیاهوی حذف یارانه ها به جز تورم و دروغ پردازی چیزی به دنبال نداشت  ، ولیدر عوض در این 8 سال همواره  اعصاب مردم بهم ریخته بود و آرامشی در کار نبود.

اقای روحانی هم هنوز کار اقتصادی مهمی انجام نداده است یعنی در این 50 روز نمی شود اینهمه زمین شخم زده را آباد کرد کسی هم انتظار معجزه ندارد اما همین که با مردم رو راست است و مردم به او اعتماد کرده و ذهنشان آرام است  ، جای شکر دارد ولو آنکه آثار گرانی های 8 سال پیش تا حالا سرجای خودش  باشد. همین که مردم ناچار نیستند برق  کیلوواتی فلان تومان را برای شنیدن دروغ از تلویزیون حرام نکنند یک  دنیا می ارزد.

یکی از سایت هایی که  اقای دکتر محمود راه اندازی کرده است  روز شمار گذاشته است که 40 روز به پایان وعده اقای روحانی برای حل مشکلات اقتصادی باقی مانده است . یکی نیست بپرسد اقای دکتر چند روز از افتتاح پالایشگاه ایلام و چند سال از افتتاح خط آهن شیراز و چند ماه از بقیه فیلهایی که قرار بود هوا روند ، گذشته است ؟ فیلهایی که هنوز خرطوم بی قواره شان روی زمین کشیده می شود !

به یاد پدر و خواهر فقیدم

هفده سال پیش در چنین روزی پدر عزیزم و سه سال پیش در همین یکی دو روز پیش  خواهرم مهناز از دنیا رفتند . هنوز این مصیبت برایم تازه است  و بارها بغضم که نه دلم را ترکانده است . دیروز آقای دکتر الله وردی (میم . خاله زاده )که همواره به بنده لطف داشته اند قطعه شعری برایم ارسال کردند که تقدیم می شود.

سه سال است مهناز ما رفته است 
هم آواز و هم راز ما رفته است 
به لبهای ما رنگ آواز نیست 
نوای خوش ساز ما رفته است 
نشستیم دل خسته کنج قفس 
ز دل شوق پرواز ما رفته است 
فراموشی داغ او ساده نیست 
که سرو سرافراز ما رفته است