طناز

طنز و ادب

طناز

طنز و ادب

جملات ماندگار

قطعا بعضی وقتها به جملاتی برخورد کرده اید که انصافا هرکس ،هر قدر تلاش کند کامل تر از آن را نمی تواند بگوید. به همین سبب بسیاری از جملات یا به کلمات قصار یا ضرب المثل تبدیل می شوند و برای قرنها کاربرد دارند .

 گاهی اوقات اگر بخواهید منظورتان را برسانید ناچارید به اندازه یک  کتاب حرف بزنید یا بنویسید اما  یک جمله قصار ،  یک بیت شعر یا حتی یک مصرع می تواند کار آن یک جلد کتاب را بکند و بلکه بیشتر . 

امروز به یکی از این جملات برخورد کردم که گمان نمی کنم کسی قادر باشد کاملتر از آن را بفرماید .

حضرت آیت الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان فرموده اند : "شورای نگهبان با این وسعت  اختیارات و اهمیت در جهان مشابه ندارد خداییش تنها چیزی که می شود برای تکمیل این فرمایش عرض کرد - که احتمالا جناب جنتی از روی تواضع نفرموده اند - این است که  نه تنها  شورای نگهبان بلکه دبیرش هم مشابه ندارد ... 

ما ! برگشتیم ...

مدتی بود که حال حوصله ای برای پرداختن به " طنازی " نداشتم  اما امروز به مطلبی برخورد کردم که سر ذوق آمدم .

قهرمان داستان ، مرا به یاد قصه برادر حاتم طایی انداخت . می گویند حاتم طایی برادری داشت که نه هنری داشت نه ذوقی و نه سخاوتی . دوستانش او را ملامت کردند و از او خواستند کاری کند که مانند برادرش "حاتم" مشهور شود. اما او که هیچ هنری نداشت برای مشهور شدن در چاه زمزم ادرار کرد و این عمل اورا به غایت مشهور !!! نمود. 

قهرمان  قصه ماهم اخیرا سایتی راه اندازی کرده و قصد دارد  نام سایت اش سر زبان ها بییفتد.  به همین منظور خبری منتشر کرد با این مضمون که  عروس سید محمد خاتمی به دلیل خط مشی پدر شوهرش از " عماد خاتمی " جدا شده است . عماد پسر خاتمی هم با بی محلی تمام درفیس بوک این خبر را  تکذیب کرد و با مطائباتی از کنار آن گذشت . 

ما هم برای آنکه این سایت آنجایش که آقای دکتر فرمودند بسوزد اسمش را نمی بریم که حتی به اندازه برادر حاتم  هم مشهور نشود .