طناز

طنز و ادب

طناز

طنز و ادب

مصرف گاز خود را تا 130 درصد کاهش دهید !!

 کاهش 130 درصدی مصرف گاز فقط با هفت راهکار

 چند سال پیش روی یک جعبه خرما این عبارت را دیدم که خیلی جالب بود. نوشته بود 100 گرم خرما حاوی چقدر ویتامین ، چقدر  پروتئین ، اینقدر سلولز ، اونقدر گلوگز و چه و چه است . وقتی این اعداد را باهم جمع زدم جمع ارقام 130 گرم می شد .  مطلبی که آن خرما فروش به صورت ناشیانه  روی جعبه خرمای خود نوشته بود و برخی از اعدادش چنان ریز و دقیق می نمود که گویی یک متخصص علوم تغذیه ساعتها برای محاسبه آن وقت صرف کرده است. درست مثل این راهکارهای کارشناسانه که ظاهرا روزهای زیادی صرف کارشناسی  آن شده است.
برای کاهش مصرف گاز راهکار های زیر پیشنهاد شده است:
دوجداره کردن پنجره ها                30 درصد
عایق کاری سقف و کف خانه        50 درصد
عایق کاری لوله ها                     30 درصد
استفاده از مشعل استاندارد 10 تا 20 درصد
جمع کل  (بدون شرح )     120 تا 130 درصد  

منبع خبر   سایت فرارو
این هم لینک خبر
 این هم اصل  خبرکه در ادامه مطلب می توانید ببینید
http://fararu.com/vdcefo8f.jh8nfi9bbj.html

 
.

7 راهکار جدید برای کاهش بار مالی قبوض گاز
 
 
 کد مطلب : 75977  12 اردیبهشت 1390 ساعت 12:12  
 

سخنگوی شرکت ملی گاز با تشریح هفت راهکار جدید بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمانها، اعلام کرد: با اجرایی شدن این راهکارها و صرفه جویی 10 تا 50 درصدی مصرف انرژی، بار مالی قبوض گاز مشترکان خانگی کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید بوجارزاده با تاکید بر اینکه تابستان فرصتی برای مشترکان گاز بوده تا با انجام اصلاحاتی در موتورخانه ها و ساختمان در مصرف انرژی صرفه جویی های قابل توجه ای داشته باشند، گفت: اجرای این طرحهای بهینه سازی علاوه بر کاهش مصرف گاز منجر به تعدیل بار مالی قبوض گاز مشترکان خانگی و تجاری خواهد شد.
سخنگوی شرکت ملی گاز با اعلام اینکه مشترکان خانگی با عایقکاری سیستمهای لوله کشی رادیاتور و آبگرم، منبع ذخیره آبگرم و منبع انبساط تا 30 درصد مصرف گاز طبیعی در ساختمانها را کاهش خواهند داد، تصریح کرد: از سوی دیگر با تنظیم مشعل موتور خانه ساختمانها توسط افراد متخصص مصرف گاز طبیعی حدود 10 تا 20 درصدی کاهش پیدا می کند.

به گفته این مقام مسئول استفاده از مشعل های دمنده استاندارد به جای مشعلهای اتمسفریک نیز حدود 10 درصد مصرف گاز طبیعی در ساختمانها را کاهش خواهد داد.

بوجارزاده استفاده از دیگهای استاندارد و تناسب داشتن ظرفیت مشعل با ظرفیت دیگ در موتوخانه ها و همچنین استفاده از منبع آبگرم دوجداره در موتورخانه ها را از دیگر عوامل کاهش مصرف گاز برشمرد و اظهار داشت: نصب دریچه ورود هوا و تهویه در موتورخانه به منظور جلوگیری از احتراق ناقص موتورخانه نیز در کاهش مصرف گاز بسیار مؤثر است.

سخنگوی شرکت ملی گاز در خصوص ساختمانهائی که با رادیاتور و بخاری های گازی گرم می شوند، نیز توضیح داد: با عایق کاری حرارتی مناسب بر روی سقف خانه ها، دیوارها و کف ساختمانهائی که با هوای آزاد ارتباط دارند می توان تا 50 درصد از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: دوجداره کردن پنجره ها بیش از 30 درصد از هدررفت انرژی جلوگیری کرده و مشترکان می توانند از هم اکنون با انجام اصلاحاتی در سیستمهای گرمایشی ساختمانها ضمن بهره وری بهتر و کاهش مصرف گاز هزینه گاز مصرفی را هم کاهش دهند.
 

نظرات 1 + ارسال نظر
یوهانا سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 13:49 http://www.robanetalaei.blogfa.com

سلام متوجه نشدم چی بود. گیراییم پایین نیستا ولی نمیدونم دیگه!!!!!!!!!!!

یه حساب ساده ریاضیه
اگه شما مصرف گازتون ۵۰ درصد کاهش پیدا کنه یعنی مصرفتون نصف می شه
اگه صد درصد کاهش پیدا کنه مصفتون صفر میشه حالا اگه ۱۳۰ درصد کاهش پیداا کنه مصرفتون چقدر می شه؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد