طناز

طنز و ادب

طناز

طنز و ادب

قفل و امید

کم کم  باید یه فکری برای این دکتر میم. خاله زاده بکنیم . به گمانم  می خواد  یا توطئه کنه یا  کودتا . این اواخر خیلی شعر و مطلب برای طنازی فرستاده و همشون هم قشنگ و گیرا بوده است. غلط نکنم داره این کار ها رو می کنه تا عین صهیونیست ها که زمین های  فلسطینی ها رو خریدیدند و یه روز همه متوجه شدند که صهیونیست ها همه جارو اشغال کردنده اند یه روزی هم طنازی شش دانگ بشه به اسم میم . خاله زاده . عیب نداره همین که طنازی زنده بمونه خوبه ، چه دست ما باشه چه دست پسر خاله یا هرکس دیگه ای که دوتا کلمه طنز بگه و چارتا تبسم  ایجاد کنه. چیزی که ما تو مملکتمون کم داریم تبسمه . ممنونم پسر خاله . همیشه خندان باشید . انشااله .


چند سالی (*) بود همه درا بسته بود                              پرنده کنج قفسش خسته بود 

مردی می خواستیم  که کلید ساز باشه  با بال خسته فکر پرواز باشه 

قفلای زندگیمون و  واکنه  پریدن و دوباره  احیا کنه 

بیاد به ما دوباره عزت بده  به زندگیمون طعم لذت بده 

هی شب و روز وعده بیجا نده  وعده یک میلیون و ویلا نده 

نخواد که نفت رو سفره مون بیاره  رو سفره مون یه لقمه نون بیاره 

کابینه  رو  ندونه خط قرمز   دلش و نده فقط به عشق چاوز 

به آدمیزاد ، خس و خاشاک نگه  حرفای ناپسند و ناپاک  نگه 

حرفای مفت نده به خورد مردم  فکری کنه  به حال این تورم 

دور سرش هاله ی نور نباشه  فکر خرافات ظهور نباشه 

بجنگنه با فکرای انحرافی                                                بگم بگم ، نگه برا تلافی !!

مملکت و درست کنه  اداره  پیشکش مون معجزه هزاره

                                  ***

تااینکه پیدا شد حسن کلید ساز  گفت که میام قفلا رو می کنم باز 

گفت به شما حرفای راست می گم من  هرچی بشه بی کم و کاست می گم من 

هرچی بگم بهش عمل می کنم  مشکل اشتغال و حل می کنم 

میام تورم و مهار می کنم  غول گرونی رو شکار می کنم 

مرام من ، مرام اعتداله  افراط و تفریط برا من محاله 

وامی ز اصلاح و اصول ندارم  از اعتدال خود عدول ندارم 

نگاه کنید تو دست من کلیده   کلید من تدبیره و امیده 

اگر من و شما کنید انتخاب  خواسته هاتون نمی مونه بی جواب 

        ***

ما خواسته ی اون و اجابت کردیم  توانتخابات همه شرکت کردیم 

رو برگه ها ، اسم حسن نوشتیم  حسن رو با عشق وطن نوشتیم 

خدا کنه حسن جناحی نشه تو دولتش هیچ افتضاحی نشه

خدا کنه قفلامون و واکنه  عزت گمگشته رو پیدا کنه 

خدا کنه حسن بشه رو سفید  امیدمون رو نکنه ناامید 


(*)در برخی  نسخ " هشت سالی بود همه درا بسته بود " آمده است 

نظرات 3 + ارسال نظر
نسیم جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:30 http://nassim-e-mehr.blogfa.com

بسیار بسیار بسیار زیبا بود
دستشون درد نکنه
دست شما هم درد نکنه که اینقدر پایه اید واسه کودتا اونم علیه خودتون!!!

به قول انگلیسی ها we are this یعنی ما اینیم .

محمد شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:49 http://mhhcinema.blogfa.com

متشکر

فامیل دور و نزذیک دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:20

روحانی مچکریم!!!!!

شما با وبلاگ اقای روحانی تماس بگیرید لطفا. بنده ضیایی هستم معروف به طناز .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد