طناز

طنز و ادب

طناز

طنز و ادب

ملا لغتی ها

 بعضی ها نشستن پای تلویزیون  فقط منتظرند یکی یه حرفی بزنه ازش ایراد بگیرن. اقای دکتر سعید جلیلی کاندیدای محبوب نسل جوان در فیلم تبلیغاتی خود یه جمله فرموده اند که بعضی ها به اون ایراد گرفته اند که معنی این جمله را نمی شود فهمید.

 عین جمله اقای جلیلی اینه : 


"امثلا اگر در اینجا ما الان در این کشور هستیم شما ببینین تو این کشور مثلا اینها وزارت خونشون مثلا چی داره ما بگیم نه مثلا برعکسش داریم نه همینه دیگه بالاخره مثلا اون اقتضائاتشون . اینه ."


جمله به این قشنگی کجاش نامفهمومه که بعضی ها  برای ترجمه ون جایزه گذاشتن؟ 
 انصاف هم چیز خوبیه والا.
نظرات 4 + ارسال نظر
نسیم شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:32

اگه اسم وبلاگتون طناز نبود......
جمله کاملا واضحه فقط باید از مثلا هاش فاکتور بگیرن و یه 6-7تا فعل بهش اضافه کنن و کمی هم تغییرات در ساختمان کلی جمله نیازه بعدش دیگه خدا وکیلی واضح واضح میشه!!!!!!

یکی از بستگان که به مکه مشرف شده بود یه ساعت خریده بود 10 یا 15 ریال .
از یکی از همسفرانش پرسیده بود این ساعت چطوره ؟ می ارزه به این قیمت؟
گفته بود آره فقط باید بدنه و موتور و بندش رو عوض کنی .

فامیل دور و نزدیک یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:03

سلام آقای ضیایی
چرا سیاه نمایی می کنید؟ ما فکر کردیم بازنشسته شدید دیگه از این کارها نمی کنید. شنیدم شغل جدیدتون هم تو همین مایه سیاه و .. است!!!!

فعلا نون تو سیاه وسفیده.

فامیل دور و نزدیک سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:04

با سلام
ببخشید مجددا مزاحم شدم، خواستم عرض کنم اگه واقعا برای ترجمه این جمله جایزه گذاشتند، من کسی را سراغ دارم بتونه اونو ترجمه کنه ولی شرطش اینه که جایزه را با هم تقسیم کنیم. اگه بتونید جمله را برای خانم اشتون ایمیل کنید، اگه نتونه ترجمه فارسی کنه حتما ترجمه انگلیسیشو براتون می فرسته!!!!!!!!

اگه خانم اشتون حرف ایشون رو می فهمید بالاخره یه تصمیمی می گرفت. . من که فکر نکنم مادرش هم بفهمه اون چی می گه .

سیاوش سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:01

فکر کنم ترجمه اش به مشهدی میشه:

اگه بذری بذرم مذرم بذری ولی اگه نذری بذرم نه خودم مذرم نه مذرم تو بذری!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد