طناز

طنز و ادب

طناز

طنز و ادب

موضوع انشاء: بهار را توصیف کنید

واضح و مبرهن است که بهار فصل خوبی است و باید آن را زنده نگه داشت و چون ما دیده ایم که به هرکس و هرچیز که " مرگ بر " گفته ایم مرده است لابد به هرکس و هرچیز هم که "زنده باد" بگوییم  زنده می ماند.

 ما باید شعار بدهیم " زنده باد بهار " تا بهار زنده بماند و اگر نگوییم، شاید زمستان زنده بماند و ما هیچوقت شکوفه های بهاری را نبینیم.

ما اصلا بلد نیستیم حرفهای سیاسی بزنیم و از این کار هم خوشمان نمی اید و هیچوقت هم فکر نمی کنیم که واکنش رسانه های بیگانه ای که بعضی از عمال آنها اخیرا دستگیر شده  و راهی زندان شده اند در مورد بهار و زنده ماندن ان ربطی به موضوع انشای ما داشته باشد. اصلا آنها که بهار را به عربی و فارسی و چینی تقسیم می کنند نمی دانند که بهار فقط به فرودین ، اردیبهشت و خرداد تقسیم می شود .نمی دانم چرا بعضی ها می گویند بهار عربی . فقط این را می دانم که اگر بهار زنده بماند خوب است اما ضررهایی هم دارد  مثل انکه دیگر از محصولات بامزه تابستانی و پاییزی مثل خربزه و خرمالو خبری نخواهد بود و همه سال را باید یا گوجه سبز بخوریم یا چغاله بادام. آنها که می خواهند بهار همیشه زنده بماند فکر نکرده اند که ممکن است ما رو دل کنیم ؟

پس ما نتیجه می گیریم که بهار فصل خوبی است اما نمی خواهیم همیشه بهار بماند . ما دوست داریم کشورمان چهار فصل بماند تا مثل خیلی  کشورها که یک فصل دارند نشویم.

این بود انشای ما.

نظرات 4 + ارسال نظر
سیاوش چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:30



بهار در انشای میر جلال الدین کزازی:
بهار در درازنای تاریخ آمد و دیولاخ زمستان رَفت(اگرچه رُفت بایسته شمرده می شود ولی در اینجا، رَفت به صواب نزدیک تر است.) برگ بر فرازنای بسیارشاخان(همان گیاهی که مهریان کهن آن را درخت می نامیدند و اکنون نیز همان می نامند) رویید، چنان سترگ که بتوان بند بر آن ببست و تاب بازی کرد، با نازانی و تازانی، و این بود نبشتهَُ ما …

سیاوش عزیز
متن قشنگ و سنگینی بود. ما که سوادمان در حد سیکل است اینهارا خوب نمی فهمیم . فقط شنیده ایم که می گویند: زنده باد بهار !!!

عسل ناز پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 22:02 http://boosebarkhak.blogfa.com

سلام خوب بود حرف نداشت

محمدرضا زواره ای شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 23:03 http://modirkavan.blogfa.com

تقدیم به تو سید عزیز:
بهار می گذرد دادگسترا دریاب !
که رفت موسم و حافظ هنوز می نچشید.
پایدار باشی!

ع-ر چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 17:51

مادر بزوگ ما میگفت .از خدا بخواهید که خداوند نظم را به هم نزند .هر فصلی برای ادامه زندگی لازم است .
در تابستان بارش برف و در زمستان جوانه زدن رو به فنایی است .از کودکی یاد گرفتیم هر حرفی هر کاری را وقت مناسبی است .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد