طناز

طنز و ادب

طناز

طنز و ادب

حقوق 10 میلیون تومانی برا ی کارمندان تازه کار


کد خبر: ۱۶۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
وقتی آموزش و پرورش با مازاد نیرو مواجه است و در پرداخت حقوق نیروهای فعلی مشکل وجود دارد، باز هم تعداد نیروی جدید بر چه اساسی قرار است استخدام شوند؟
شفاف: عیسی کلانتری وزیر کشاورزی در دولتهای اول و دوم اکبر هاشمی رفسنجانی در خصوص مصوبه جنجالی دولت برای استخدام 526 هزار کارمند در کمتر از 5 ماه به گفت و گو با هفته نامه آسمان پرداخت که اهم آن در زیر آمده است.
  • استخدام بالغ بر 500 هزار نفر به طور متوسط در ماه حدود 5 هزار میلیارد تومان و در سال در حدود 60 هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه در بر خواهد داشت
  • ....

اقای کلانتری با اصل موضوع که تبلیغاتی است یا نه کاری ندارم ولی شما که عضو کابینه نهم و دهم نبوده اید چرا اینجوری آمار می دید؟ فکر نمی کنید بعضی ها چهار عمل اصلی را بلندند و با یک ضرب و تقسیم ساده می توانند بفهمند که با این اعداد و ارقام شما هر کارمند تازه کار ماهانه باید 10 میلیون تومان حقوق بگیرد؟ لابد عیدی دولت دهم هم در این محاسبات ملاحظه شده که اینقدر رقم ها بالا رفته است.!! درست است که با نشریه آسمان مصاحبه می کرده اید ولی دیگر اینقدر نباید هوایی حرف زد که ...

نظرات 3 + ارسال نظر
باغ اندیشه ها سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 14:53 http://roozegareno2010.persianblog.ir/

سلام.
یعنی می خوام بگم احسنت به این تیزبینی...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 20:10

سلام. کلا ممنون از مطالب بامزه تون :)
من تجربه خاصی تو این زمینه ها ندارم ولی با خودم گفتم شاید هزینه ایجاد شغل واسه این آدما، لوازم موردنیاز، محل ها، هزینه های جانبی و ... باعث این تخمین شده باشه..
خدا نگهدار..

سیاوش جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:35


یک درس از ژاپنی ها در سال 2002 یک مهندس معمولی به نام کیوتی تاناکاکه از سال‌ها پیش در آزمایشگاه شرکت شیمادزو Shimadzu Corporationکار می‌کرد، نوبل شیمی را برد؛ نکته جالب توجه درباره وی این بود که او اصلا تحصیلات تکمیلی مثل دوره کارشناسی ارشد یا دکتری را نگذرانده بود.او همان دوره لیسانس خود را نیز در یک دانشگاه سطح پایین و معمولی ژاپن طی کرده بود و طی دوره آموزشی تلاش شده بود تا از او یک تکنیسین خوب ساخته شود و نه یک پژوهشگر تا روزی بتواند بزرگ‌ترین جایزه علمی سیاره زمین را از آن خود کند. خب فکر می‌کنم به‌عنوان آخرین سورپرایز بد نیست بدانید که همان دوره‌ای هم که او در دانشگاه گذرانده بود، اصلا شیمی نبود.او در واقع مهندسی برق خوانده بود؛ اما در محیط کار وقتی دیده شد که او دارای ایده‌ای خوب است و از آن مهم‌تر اشتیاق فراوان برای کار روی ایده‌اش دارد، محیط مناسبی برای او فراهم شد و حتی آموزش‌هایی به او داده شد تا بتواند تحقیق خود را بر مبنای روش‌های علمی انجام دهد. تلاش بزرگی که منجر به کسب جایزه پر ارزشی مثل نوبل شد. حال ما مانده ایم که مدارس پنجشنبها تعطیل باشد یا نباشد کارمند استخدام بشود یا نشود به قول حضرت مولانا عقل اگر سلطان این اقلیم شد همچو دزد آویخته بر دار ماست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد