طناز

طنز و ادب

طناز

طنز و ادب

راهنمای مشاغل در زبان عامیانه‌ی ایرانی

قصاب: مرتیکه ی چاقوکش


کارگر: مرتیکه‌ی حمّال


فروشنده‌ی خدمات یا کالا: مرتیکه‌ی دلّال


آرایشگر: زنیکه‌ی فاحشه


ورزشکار: مرتیکه‌ی تنه‌لش


بازرگان: مرتیکه‌ی دزد


مهندس راه و ساختمان: مرتیکه‌ی عمله


پزشک: مرتیکه‌ی قاتل


طنزپرداز: مرتیکه‌ی دلقک


نوازنده: مرتیکه‌ی مطرب


شاعر: مرتیکه‌ی بیعار


دانشمند: مرتیکه‌ی بیکار


فیلسوف: مرتیکه‌ی ...خل


سخن‌ور: مرتیکه‌ی ورّاج


منتقد: مرتیکه‌ی عقده‌یی


قاضی: مرتیکه‌ی بی‌وجدان


سیاستمدار: مرتیکه‌ی حرومزاده 

 

خبرنگار : مرتیکه دروغگو

نظرات 4 + ارسال نظر
باغ اندیشه ها یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 18:24 http://roozegareno2010.persianblog.ir/

سلام استاد.
زیبا بود متاسفانه!

میم خاله زاده دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:19

سلام برای عزیزان جنس مونث نیز مصداق دارد ؟

البته که مصداق دارد اما از ان جایی که زنان "برابر تر " از مردان هستند بنده جرات نکردم به شان اجل جماعت نسوان تعدی کنم .
خوب شد که شما تذکرا فرمودید و کمی کار ما را آسان نمودید.

یک ماما با چکمه های سفید چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 16:28 http://newmidwife.blogsky.com/

آره خب....میگن و شنیدیم....

simone سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 00:21 http://www.alshaghighat.blogfa.com

سلام اخوی.من یه معلمم.منو مرتیکه چی بایدصدابزنن؟البته گرمرد بودم.

سلام عزیزم
من برای معلم ها احترام زیادی قائل هستم و جسارت نمی کنم ولی اون شاگرد تنبل های بی تربیت که نمی تونن نمره مناسبی بگیرن و قبول نمی شن معلمشون رو مرتیکه بیسوا د یا مرتیکه عقده ای خطاب می کنن.
ببخشید تو رو خدا .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد