طناز

طنز و ادب

طناز

طنز و ادب

چنین گفت آقا فرنود راستگو ی....


فرنود راستگو کاری کرد که بازار ماشین لباسشویی و ادبیات و شعر واینترنت و تلویزیون و شبکه های اجتماعی و خیلی چیز های دیگر رو تحت تاثیر قرار داد. آقا فرنود کاری کرد که دیگه کسی جرات نمی کنه در باره هیچ وسیله برقی ای اظهار نظر کنه . یه پارازیتی از خودش در کرد که عالم و آدم رو به خودش مشغول کرده. بعضی ها روبدون اینکه شعر بلد باشن ،به شعر گفتن واداشته و بعضی دیگه افاضات ادبی در این باره از خود صادر فرموده اند .یکی نیست به این بزرگواران بگه آخه عزیزم ، براردم، خواهرم ، هرکاری روشی داره ، هر کس که نمی تونه  هر هنری رو که خواست  همینجوری  از خودش در بکنه . مثلا یکی از این شعرای جوان که البته این عده معدود و انگشت شماری هستند و بیشتر از اینکه شاعر باشند شاعر نما هستند، گفته است  : شوشولها را باید شست جور دیگر باید ر....د .  آخه این هم شد شعر؟

اصلا این کلمه تازه تاسیس از کجا آمده ؟ شوشول یعنی چه ؟ تو کدوم فرهنگ لغت می شه اونو پیدا کرد؟ قبلا یه کلمه دیگه ای بود که به جای حرف  شین  از  حرف دال  در آن استفاده شده بود . تازه اون هم تو همه فرهنگ لغات  نبود . اما آیا این کلمه همان کلمه مستهجن و ناجور است ؟ چه عرض کنم . یه بچه ای تو تلویویزون یه چیزی گفته  . اینکه اینقدر اهمیت نداره که .

بله باید شست. سه بار هم باید شسست تا پاک بشه . هرکس هم نشوره نجسه . خلاص.

این همه شعر و گلواژه  نداره که.

یکی دیگه از این شاعر نما ها فرموده است :   از شوشول فرنود ندیدم خوشتر       یادگیری که براین ماشین دوار بماند

واقعا بی مزه بود. خوب که چی ؟ من به عنوان فاضلی اندک عرض می کنم این شاعر نماها اینقدر از این اشعار بگویند تا شوشول دونشون در بیاد.  همین جوابو می خواستید ؟ حالتون جا  اومد؟

اصلا مگه این بچه حرف بدی زده ؟ پدر و مارد ها این همه خودشونو جرو واجر می کنن که بچه ها یاد بگیرن کارهای شخصی شون رو خودشون انجام بدن . به امید روزی که کوچیک و بزرگ این مملکت شوشولشون رو بشورن .

ولی از حق نگذریم یه جایی هم یکی از این شاعر نما ها چند بیت در باره این کودک راستگو خوندم که به دلم نشست .

کودکی پنج یا که شش ساله               پاک و معصوم چون گل لاله

فرصت آن نداشت آن کودک              بهر آموزش دروغ و کلک

می ندانست کودک نوپا                       راه  و رسم به اصطلاح حیا


الخ ....

البته شعری مفصل بود که حوصله ندارم همه اش را بنویسم .

البته کم و بیش طعناتی هم در این شعر نما ها زده شده بود و ما برای حفظ شئونات گفتیم حوصله نداریم و اینها  و با این حیله  از طعنات این شاعر نمای وزین پرهیز کردیم.  بدک هم نگفته بود. تو این هیرو ویر  بعضی آدم های کم جنبه و بی ظرفیت از این عرصه سوء استفاده نموده و حتی ضرب المثل های ایرانی را هم تغییر داده اندومثلا گفته اند آن شوشول را لولو برد. یا فرد بی جنبه دیگری شعر فردوسی را به هجو آلوده و گفته است :  چنین گفت به خاله ، فرنود راستگوی       زگهواره تا گور شوشول بشوی .

 یکی دیگه هم قانون  دوم نیوتون رو به هرزه گرفته  و گفته است شوشول از بین نمی رود بلکه به ماشین لباسشویی تبدیل می شود .آخه این هم  شد حرف؟ این عضو بی ارزش خیلی هم که تغییر کنه فوق فوفقش بشه گوشکوب برقی نه دیگه ماشین لباسشویی . بابا یه چیزی بگید بگنجه.

اصلا داره حالم به هم می خوره از این همه هجویات . بسه دیگه بابا . یه بی مزه ای دیگه گفته از اون نترس که شوشول موشول دارد از او به ترس که شوشول به زیر دارد.یه آدم یخ هم گفته باید روز جهانی شوشول تاسیس بشه و تازه باید این روز تعطیل هم بشه. اگه همین آقا – اگه آقا باشه -  خودش بتونه 6 بار بگه "  شستم شوشول شوشول پوش  شش پا را " من خودم براش روز جهانی که هیچ هفته جهانی درست می کنم و عین 7 روزش رو هم تعطیل اعلام می کنم براش مدال شوشول هم درست می کنم که بندازه گردنش باهاش پز بده .

این بچه یه حرفی توتلویزیون زد . اینقدر مسخره بازی درنیارید که مجبور بشه بیاد توهمین تلویزیون اعتراف کنه و داد بزنه که " فرنود شوشول نداره"  .

حرفی که فرنود زده خیلی هم خوب  و آموزنده و اساسی و اینها است. کدوم یکی از این غربی ها ی کافر بعد از انجام اون کار کوفتی اون بی صاحاب مرده رو می شورن؟ تازه بعضی از همین مسلمونای کشور خودمون هم این کاررو نمی کنن. خودتون بارها کنار بیابون وخیابون دیدد که چه کار می کنن. اونجا نه آبی هست نه ماشین لباسشویی ای.  بعدهم بسته بندی می کن و خدافظ...

حرف آقا فرنود خیلی پیام داشت . می خواست به این  بی ادب ها  ادب یاد بده .

هیشکی فکر نمی کرد که یه بچه 5—6 ساله بتونه این شوشول بی ارزش رو به این جایگاه رفیع برسونه که همه درباره اون صحبت  کنن. همین امروز شنیدم یکی از متعلقات به  بچه خودش گفت لباس کثیفاتو بیار بشورم . بچه پرسید با ماشین لباسشویی؟ مادرش گفت  پ ن پ با شوشول فرنود.

همه چی  قاطی شده. فکر کنم اگه من هم ادامه بدم قاطی می کنم . پس فعلا بس.

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
متین پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:18 http://newgames2011.blogsky.com

به این وبلاگ سر بزنید

سید رضا جلالی یکشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 14:55 http://www.bluecenter.mihanblog.com/

سلام دوست عزیز من مطلب شما رو در مورد فرنود در وبلاگم قرار دادم چون خیلی زیبا بود.امیدوارم راضی باشی.البته با ذکر منبع نوشتم

جناب اقای جلالی
سلام
کار بسیار خوبی کردید حتی اگر بدون منبع هم استفاده می کردید خوشحال می شدم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد