طناز

طنز و ادب

طناز

طنز و ادب

مردم می فهمند


 بعضی ها خیلی بدبین اند و تا خودشان  یه چیزی رو نبینند باور نمی کنند. همین سایت شفاف که خبر عصر ایران رو به نقل از آقای وزیر را منتشر کرده ،یه نمونشه.
رفته چقدر تو اینترنت گشته  ؛ خودشو کشته تا چارتا عکس از کارخونه ای که مدعی ساعت سازی است پیداکرده تا بگه اقای وزیر زبونم لال حرف غیر کارشناسی زده. بنده اصلا جسارت نمی کنم که بگم ایشون دروغ گفته ولی " سایت شفاف" که معلوم نیست از کدوم سازمان جاسوسی پول می گیره این حرف رو با وقاحت تمام زده!!
 آقای" شفاف " ، ببین عزیزم دارم شفاف می گم  اولا یه خورده مثبت اندیش باش. ثانیا چرا وقتی می شه تو خونه برق اتمی تولید کرد نباید بشه چها تا ساعت لکنتو درست کرد؟ خیال می کنی آلمانی ها که اینقدر ماشین بنز و ب ام و  تولید می کنند کارخونه خودروسازی دارن؟ یا مثلا چینی ها که به همه دنیا سوزن ته گرد صادر می کنن کارخونه اش رو دارن نه بابا این چینی ها ی چشم بادومی توخونه تیرآهن هم تولید می کنن. شنیدم  همین روس ها تو خونه هواپیمامی سازن و یه کارخونه ای که وجود خارجی هم نداره ثبت کردن و تولیدات خونگی شون رت به اسم  توپولوف  به بعضی کشورها صادر هم می کنن. البته خداوکیلی گمرکشون تو مرحله صادرات سخت گیری نمی کنه .
 آقای شفاف چرا به مردم توهین می کنی؟ و این جور نهیب می زنی که " آقای وزیر کار !‌ مردم می فهمند " چرا جوسازی می کنی ؟ چرا این و اون رو زیر سوال می بری ؟ چرا برای مردم ابهام ایجاد می کنی؟
حتما باید توبیخت کرد تا دست از این جور حرف زدن ها برداری؟ بله که مردم می فهمند. خوب هم می فهمند . برای اینکه اثبات کنم که مردم می فهمند اصل خبر رو هم لینک می کنم هم تو وبلاگم می ذارم که سیه روی شوی و دیگه از این شیطنت ها نکنی .
 این هم اصل خبر .

آقای وزیر کار !‌ مردم می فهمند ، ‌عهد دقیانوس که نیست!

کدخبر: ۵۳۶۱۰
تاریخ: ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۱
 عصرایران - این که می گوییم برخی مسوولان ،‌حتی در سطوح عالی مدیریتی ،‌ عادت دارند حرف های بی پایه و اساس بزنند و خلاف واقع تحویل مردم دهند و بدتر از همه آن که ،‌ بر سخن نادرست خود پافشاری هم می کنند ،‌ نه جوسازی سیاسی و رسانه ای ،‌که یک واقعیت تلخ و آزار دهنده است.

بی گمان تا وقتی که مسوولان ما ،‌ یاد نگرفته اند مستدل و موجه صحبت کنند و تا هنگامی که در هنگام سخن گفتن با مردم ،‌ خود را داناتر از مخاطبان فرض کنند ،‌ پاشنه در بر همین منوال خواهد بود که هست.

به عنوان مشتی نمونه خروار در اثبات عینی این که برخی مسوولان ،‌ عوامانه و غیر منطقی و بدون هیچ پشتوانه علمی و تجربی سخن می گویند ،‌به سخنان آقای دکتر عبدالرضا شیخ الاسلام در برنامه شنبه شب "نگاه یک" ‌سیما اشاره می کنیم که وقتی سخن به اشتغال در خانه رسید ،‌ گفت:‌ در  سوئیس که در صنعت ساعت سازی مشهور است و به کل دنیا ساعت صادر می کند ،‌ حتی یک کارخانه ساعت سازی هم وجود ندارد!

وزیر کار کشورمان افزود:‌در سوئیس ،‌همه این ساعت ها در خانه ها درست می شود و نهایتاً‌ در یک جایی آن ها را سرهم می کنند و بر اساس بررسی های ما هیج کارخانه ساعت سازی در سوئیس وجود ندارد.

در اینجا مجری با تعجب به شیخ الاسلام گفت: « ‌آقای وزیر !‌ امکان دارد شما در بررسی هایتان کارخانه ای پیدا نکرده اید و این دلیل نمی شود که در سوئیس اصلا‌ً کارخانه ساعت سازی وجود نداشته باشد. »  که شیخ الاسلام با تاکید بیشتری از قبل گفت:‌ خیر!‌ ما بررسی کرده ایم در کل سوئیس حتی یک کارخانه ساعت سازی وجود ندارد.(نقل قول ها به مضمون)

این که سوئیس کارخانه ساعت سازی دارد یا نه ؟‌اساساً‌ربطی به ما ندارد و موضوع سخن هم این نیست ،‌ بلکه دستمایه نوشتار حاضر ،‌بی منطق سخن گفتن وزیر ماست که قطعاً‌ به ما ربط دارد و مایه نگرانی ماست.

وقتی وزیر کار ، ‌با درجه دکتری ،‌ در رسانه ملی ،‌مقابل چشم میلیون ها ایرانی ،‌ برای اثبات حرف خودش ،‌سخن غیر واقع می گوید و بر آن تأکید و اصرار هم می کند ،‌آیا جای نقد ندارد و آیا نباید لا اقل رسانه ای پیدا شود و به آقای وزیر نهیب بزند که برادر من!‌ عزیز من!‌ باور کن که در عهد دقیانوس زندگی نمی کنیم و تنها دکترای مملکت هم تو نیستی و مردم هم "‌می فهمند"؟

حال ،‌نه برای اثبات صرف وجود کارخانه ساعت سازی در سوئیس ،‌بلکه برای تنبه آقای وزیر که من بعد در حرف هایشان تأمل کند (‌و دیگر مسوولان هم حواس شان باشد)‌ تعدادی از ده ها کارخانه ساعت سازی در سوئیس را به همراه سایت و تصویر معرفی می کنیم و همچنان با خود می گوییم وقتی در موضوعی بدین سادگی و روشنی که با یک سرچ  ، خلافش عیان می شود ،‌وزیر به راحتی سخن خلاف واقع می گوید و بر آن پافشاری هم می کند ،‌ حال و روز بقیه مسائل کشور چگونه است ؟  

لینک خبر سایت شفاف  . عکسها را در لینک زیر ببینید.

http://shafaf.ir/fa/pages/?cid=53610

نظرات 1 + ارسال نظر
آسمون دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 14:14

سلام آقای ضیائی
وبلاگ جالبی دارید خصوصا ریشه یابی جملات مصطلح یا طنزهاتون
موفق باشید

ممنون از اظهار لطفتون .
با زهم به من سر بزنید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد